torsdag 26 mars 2009

Great Thursday!

Dagen började med solsken. Notera att jag alltid skriver om solen när den tittar fram - det är som en stor batteriladdning när den visar sig!! Hade fint flyt på jobbet och klämde ihop mina 8 timmar från kl 7 - kl 15:30 med en halvtimmas lunch för att få tid till effektiv träning innan after worken kl 17:30. Och effektivt blev det! Som Sara säger i nya Fitness Magazine: Träning tar inte tid, träning skapar tid.

Eftermiddagens pass 60 min

Löpband: 7 min PW. Benhinnorna strejkade ganska direkt och ett löppass uteslöts.
Cykling: 15 min fullt ös. Hur ska jag fixa 10 mil? En kvart var rätt tråkigt.
CT: 10 min fullt ös.
Bicepscurl 4*6 10 kg
Bicepscurl mjölksyra 1*30 5 kg
Hammercurl 4*6 10 kg
Bicepscurl med skivstång 3*10
Insida lår 3*10 50 kg
Situps variation 50 st
Planka 5 min

Träning är verkligen total njutning för själen. Snacka om meditation och gå in i sig själv och allt det där...

Surprise idag!! Vårt gym har fått en rejäl uppfräshning och idag hade damernas nya omklädningsrum öppnats. Vi har nu fullstora skåp(!!), ett flertal duschar, toalett på omklädningsrummet (!!) och bastu.








Det känns riktigt lyxigt när man tänker på hur vi fått rum på några ynka kvadrat med små skåp, två duschar, ingen toa och bunkervarning...


Direkt efter träning, en snabbdusch, smink och påklädning parkerade jag om bilen och gick bort till Mezoyo där min grupp samlats för en trevlig after work. Jag åt laxtartar serverad på senapsbröd med mangoldsallad, fetaost och olivskum till förrätt och grillade lammracks serverade med soltorkad tomat, fetaost, oliver samt tryffelrisotto till huvudrätt. Festade till det med en coca cola! och när de andra mumsade på efterrätten njöt jag av en stark kopp kaffe.

Maten var underbart god

De andra avvek vid 19:30 men jag blev kvar med två glada kollegor. Vi avhandlade många ämnen, ytterligare några glas vin (för deras del) och jag kom faktiskt nyss hem. After work gör jag alldeles för sällan!

Packa väskan inför morgondagens morgonträning, tvätta bort sminket från ansiktet och krypa ner under täcket för att invänta John Blund - det är vad som står på schemat inom några minuter. Ska bara läsa lite bloggar först :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej !

Vad roligt att du hittat tillbaka till motivationen!!
Nu är jag oxå anmäld till tjejvättern!!
Kram/Tessan