söndag 8 mars 2009

Dinner by Sofy

Träningsvärken som intagit axlarnas beståndsdelar är uthärdlig och ack så skön men knappast så lindrig att jag ger mig på ännu ett axelpass imorgon. Det får planeras om till en annan av veckans dagar. Onsdag kanske? Benhinnorna bad om nåd imorse så även de får faktiskt chansen att återhämta sig till imorgon då träningsveckan drar igång på allvar. Snuvan som finns kvar i näsan är den snuva jag alltid dras med - någon slags allergigrej jag alltid haft - så förkylningen är därmed ute ur kroppen. Tänk vad 3 dagars vila hemma kan göra susen, istället för att tjura på och gå på jobbet och på köpet vara förkyld i 2 veckor (vilket har varit normalfallet för mig fram till nu när jag använde huvudet och faktiskt var hemma).

Vi har haft mys-of-the-day idag. Det är så himla skönt att få extra mycket kvalitetstid med sitt livs kärlek! Efter en lång frukost med bestört beskådning av snön som faller tog vi en promenad till ICA och handlade inför veckan som kommer. Därefter slapp tid i soffan och söndagsmiddag. Provade Sofys recept på korvgryta. MUMS!! Pelle var överförtjust och berömde maten hela middagen. Han gillade definitivt de varma små tomaterna, men vi uteslöt ruccolan och hade den i salladen på sidan om istället. Både hjärtat och jag får en grymt god matlåda imorgon!


Jag älskar att laga mat, komma på/få nya recept. Det här är verkligen en maträtt vi kommer att äta många fler gånger. Tack Sofy!

2 kommentarer:

Sofy sa...

Varsegod!!! Kul att det blev bra!

Susanna sa...

Vad skönt med träningsvärk! Och så skönt det låter att få lite extra kvalitetstid med kärleken. Fint.