tisdag 17 mars 2009

Tack och lov har livsandarna återvänt all den energi som var bortblåst igår is back! Är det solen..? Jag har jobbat hos kund hela dagen. Kikat ut genom fönstret och konstaterat att det är skam att träna inne när solen skiner. Så jag snodde om till skidoutfit utan skidor och knatade iväg på en powerwalk. Det var nog inte den smartaste idén jag kommit på eftersom drivorna med snö långsamt börjat töa. Snorhalt på sina ställen, stora vattenpölar på sina ställen. Ingen sand eller grus på något ställe. Det blev en livsfarlig promenad där jag trots allt konstaterade att långbacken upp till toppen av Södermalm inte är så speciellt lång eller brant längre. Sweet att märka att konditionen är mycket bättre! 5 km blev det, på ca 45 minuter. Två steg fram, sju tillbaka - så kändes det att gå :)

Käk dag 23 - tisdag

07:00 Frukost Fiberhavregrynsgröt med russin, kanel och linfrö, mjölk, 1 skiva osötat bröd med ost.

09:00 Mellis 1 kopp té & 1 knäckis med ost

12:00 Lunch Korvgryta med pasta, gurka, avokado och vatten

15:00 Mellis 1 yoghurt, vatten

16:30 - 17:15 Powerwalk

18:00 Middag 3 kesoplättar med hallon- och blåbärskräm, 2 finn crisp, en näve nötter


2 ägg
1 burk keso
3 msk mjöl
Mixa och stek i smör. Jag använde ananas/passions-keso då det var slut på vanlig. Till plättarna gjorde jag en kräm på frysta hallon och blåbär som jag mixade med en tesked honung. Ursprungsreceptet hittade jag hos Sofy.

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

låter så goda de där kesoplättarna! fattar inte varför jag aldrig lyckas testa dem! ska ska ska! =)