måndag 9 mars 2009

Vi är vad vi äter avstämning vecka 2

Första gången jag slog upp mina blå var klockan 03:55. Kroppen ropade: ge mig ett tufft träningspass och jag hade väldigt svårt att somna om. Gissa om jag hade fullmatad energi i kroppen på morgonens biceps/ben/mage-pass? Det formligen sprutade adrenalinkickar ur porerna på mig, jag har nog aldrig flåsat så mycket och ändå varit så glad över en pass.
Jag ökade vikter på benpasset. Magen fick sig en ordentlig omgång… Jag och min träningskompis/kollega kastade en pilatesboll mot varandra och efter 50 st situps vardera var magen helt slut. Då var det bara att köra plankan 3*10.

Uppvärmning: 10 min PW löpband
Biceps: Sittande biceps curl 3*10 8 kg, Hammercurls 3*10 7 kg
Ben: Benböj i smithmaskin 3*10 + ett otaliga ”ner i källaren” reps skivstång + 45 kg, benspark i maskin 3*10 30 kg, bencurl i maskin 3*10 30 kg
Mage: Situps med kastande av pilatesboll 50 st + planka ”tå/häl” 3*10
Totalt träningstid: 60 min

Efter passet ringde jag Emelie för en avstämning av vecka 2.
Hon stod stilla sedan förra veckan och jag fortsätter min väg neråt. Att helt slopa godis gör att det märks stor skillnad! -0,8 kg till. Sweet! Det kommer naturligtvis inte att bli såhär mycket varje vecka.... det går fort i början bara :)

Jag har fortfarande otroligt mycket energi i kroppen som ska ut. Känner mig som en duracellkanin idag J Skön måndag med andra ord!!

2 kommentarer:

Sofy sa...

WOHOO!! Shit vad du stramar åt!

sådär är det för mig med, när man väl bestämmer sig och bara äter det man faktiskt behöver så går man ju ner. Dety är "allt det extra" som är boven, vilket ju är skönt på sätt och vis!

Bra jobbat på gymet!

kram

Em Löfgren sa...

grymt bra!!! jäkla duktig du är sötnos!!