måndag 16 mars 2009

Vi är vad vi äter avstämning vecka 3

Anledningen till att jag gått upp 0,5 kg sedan förra veckan tror jag mig veta. Jag deppar inte ihop, inte alls. Det går upp, åsså går det ner! Jag gör aktiva val, slopar sådant jag inte känner för och jag känner efter. Vad vill jag? Så handlar jag utifrån det.

Imorse löd mitt motto: Just do it! Inget speciellt alls med måndagens första träningspass. Ögonen var små som risgryn, huvudet segt efter helgens baluns och kroppen ville knappt vakna. Just do it!
Vi körde biceps. Jag svettades och kämpade.
Just do it!
Vi körde benböj i smithmaskin och jag råkade lägga på way to much vikter så helt plötsligt orkade jag 55 kg istället för förra veckans 45 kg. Så kan det gå en trött morgon. Vi körde mer ben och mjölksyran blev påtaglig.
Just do it!
Vi körde mage och jag stönade som en gris men plankan ger jag mig inte på.
Just do it!

Duschen efteråt var ljuvlig och morgongröten likaså. Som jag sagt tidigare: jag ställer inte klockan på 05:45 för att vända på mig och somna om. Då kan jag lika gärna ta det beslutet dagen innan och få sova ostört många minutrar till!

Jag och Emelie ringdes och var lika muntra bägge två av olika skäl :)
Denna vecka 4 kör vi matdagbok igen för att se vad som hänt och vad vi kan ändra på.

Käk dag 22 - måndag

06:20 - 07:10 Morgonpass på Gold's

07:40 Frukost Fiberhavregrynsgröt med äppelmos och mjölk
09:15 Mellis En kopp té och två knäckisar med ost
12:00 Lunch Ugnslax med romsås, potatis, gurka, fetaost, en apelsin & en kopp kaffe
15:00 Mellis En banan
18:00 Middag Korvgryta med pasta och rårivna morötter
21:30 Kvällsmål 1 kopp kärleksté, 1 skål tärnad ananas & blodapelsin

2 kommentarer:

Em Löfgren sa...

Jut do it!! Bra mått där sötnos!! =)
ja nu tar vi lite kontroll vöer maten igen med dagboken, mitt största problem kanske är de knepiga mattiderna, blir ju middag så nedrans sent, men dessvärre inte mycket jag kan råda över =(

Löpning & Livet sa...

just do it är en mening jag använder ofta :)