lördag 7 mars 2009

Shoulders by Mela

Först: Tack! för bra tips. Jag tar allihop, skriver ner dem i träningsdagboken och kommer att plocka fram dem som små tryfflar när jag tränar axlar och mage.

Vaknade med ett ryck innan 9 imorse. Planen var att träna kl 16 när Pelle skulle spela squash. Väcktes av tanken: stänger inte Gold's kl 16 idag? Klev raskt upp, kollade öppettiderna och mycket riktigt: 9:30 - 16 på lördagar. Eftersom hjärtat nämnt igår att han ville sova länge så hoppade jag i kläderna och åkte iväg. Jag tränar - han sover!
Efterfrågade axel/magövningar igår och fick ett mail från fina Mela igår. Mela says, I do!
Men först gav jag mig på lite uppvärmning för att se vad förkylningen gjort med kroppen. Tja, jag hade mycket högre puls och blev trött fort men skönt var det!
Uppvärmningen stod Måns för med Hope & Glory. Prommade raskt för att få igång benhinnorna. Sen kickade Alcazars Stay the night, La Bouche's In your life och Lili & Susies Show me Heaven igång hela kroppen i 3 km. Nedvarvningen stod Sarah Dawn Finers Moving on och BWO:s You're not alone för.
1. Militärpress med hantlar
3*10 + 1*10 bonus 6 kg:s hantlar. Bonus för att jag här fattade att jag orkar mycket mer.
2. Frivändningar
3*10 + 1*5 bonus med skivstång. Vikter? Ingen aning. Måste kolla upp till nästa gång!
3. Armhävningar + sidplanka
Kallas även döden av mig efter de två första övningarna...
3*10
4. Utåtrotation
3*10 7,5 kg
Efter dessa fyra övningar darrade axlarna av välbehag (och av kommande träningsvärk).

Ville prova och fatta alla övningarna så jag kan göra dem på riktigt på måndag. Då blir det tyngre vikter och ett tillägg av inåtrotation. Nästa etapp blev mage där jag jobbade hårt med benen, gjorde plankan efter Sofy's recept: Tå/häl och många raka/sneda crunches.
I 70 minuter fick jag njuta av svettlukt och grymtanden!!


Nu (11:30): äppelgröt med grovsmörgås, ägg, té och jordgubb/apelsinjos. Det blir sen frukost/brunch men så kan det gå när man kommer på att gymmet stänger kl 16 och får träna direkt på morgonen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Well done! Du kommer vara superstark till BBC!

Em Löfgren sa...

härligt att du är igång igenom sötnos!!! imorogn mäter/väger vi oss!sen sätter en ny vecka igång!!!

Löpning & Livet sa...

Du ser ju jättestark ut! Bra jobbat!