onsdag 11 mars 2009

Utmattad

Imorse tränade jag axlar igen. Denna gång var vi tre spralliga tjejer/kollegor på jobbet som skulle köra samma pass så jag fick instruera lite och därför hann vi inte med alla övningar. Som utåt/inåtrotation. Synd att just den fick stryka på foten... Annars var det ett grymt pass. Jag ökade på vikter på alla övningar, har fortfarande inte riktig koll på skivstängerna eftersom själva stången väger en del..

Uppvärmning PW 1 km
Axlar
Militärpress: 3*10 7 kg:s hantlar
Armhävningar med sidplanka aka döden: 3*10 (det sviiider)
Frivändning med skivstång: 3*10

Rumpa/mage
Utfall med vikter: 3*10
Marklyft med skivstång (den tyngsta!): 3*10
Situps med benspark: 3*10

Vi tog lite bilder på gymmet idag och i juni när jag hoppas att träningen verkligen gett resultat så ska jag ta nya och kolla skillnaden. Det blir spännande! Jag är så otroligt tacksam över alla fina svar om övningar. Nu kör jag hårt på Melas pass och jag älskar att träna med vikter. Det är så mycket mer "på riktigt" än i maskin känns det som. Förutom ben. För där finns det många maskiner jag gillar. Efter denna dag har jag sovit nästan hela kvällen i soffan...

Efter detta körde en supertuff arbetsdag igång och när jag äntligen var klar med allt som har deadline imorgon hade spinningpasset jag skulle på kört igång. Magen skrek efter mat eftersom jag inte hunnit med/helt glömt bort mellis på eftermiddagen. Fyyy! för sådana dagar. Jag gillar inte alls att missa mina mål. Mat är gott. Mat vill jag äta för att överleva dagen och för att få njuta av allt det goda. Mat vill jag äta för att orka med. Mat behöver min kropp. Så jag tar lärdom av denna dag och ser till att fylla på med bra energi imorgon! Well, jag åt en superdupergod kycklinggryta till middag:

Koka upp vatten, balsamvinäger, vitlök, buljong och soja tillsammans med kycklingfileer i en gryta. Efter 10 min: red av såsen med 3 dl grädde och lite mjöl. Koka upp såsen och när den tjocknat - lägg i kycklingfiléerna igen (jag brukar skära upp dem i skivor). Servera med ris och sallad och lite gelé. Mums!

1 kommentar:

Em Löfgren sa...

schysst pass raring!!
jag måste oxå ta bilder, roligt att kunna jämföra med!! fast jag tar de nog själv, med automatutlösning haha! ;)