måndag 23 mars 2009

Halvtid

Halva tiden (28 dagar) av Vi är vad vi äter har nu gått. Under denna tid trodde jag att jag skulle tampas med sjuka sockerdemoner, få fightas extra hårt för att ta bort monstret ur mitt liv och gissa om jag blev förvånad när jag knappast tyckt att det har varit en speciellt stor uppoffring? Jag har nu varit helt godisfri i 28 dagar. Helt godisfri – det är en seger bara i sig! Jag har varit mycket försiktig med övrigt socker också, så när det har serverats efterrätter och fika hos vänner och bekanta så har jag hållit mig till frukten. Utom när Pelle-hjärtat fyllde år, då festade vi loss på bakelse, glass och annat gott. Jag har gått ner 0,8 kg sedan förra måndagen och tappat ytterligare centimetrar runt mage och rumpa. Det börjar kännas på kläder att det har försvunnit lite och det är gött!

Imorse tog vi i så vi garvade åt varandras konstanta flåsningar. Det är så otroligt härligt att ha någon att träna med på morgonen och min träningskompis och kollega sporrar mig något helt enormt. När jag börjar svikta i smithmaskinen peppar hon mig att köra ännu hårdare…
Vi har fått en bra flyt i morgonträningen och har låtit det bli rutin så nu sover vi aldrig över den heller!

Morgonens pass 50 min
Bicepscur med hantel 3*10 9 kg
Biceps med skivstång 3*10 14 kg
Armhävningar 30 st
Benböj i smithmaskin 2*10 50 kg, 1*10 55 kg
Benspark i maskin 3*10 30 kg
Bencurl i maskin 2*10 30 kg, 1*10 35 kg
Tåhävningar 50 st
Situps med spark 20 st
Situps kast med pilatesboll 40 st

Lyckades med konststycket att glömma att ta med jeansen så efter passet fick jag snällt åka hem, duscha, piffa och äta frukost. Hann även surra lite med hjärtat så det blev en mysig morgon och jag tackar mig själv såhär efteråt att jag var lite glömsk J

Här snöar det idag…. Våren verkar dröja och låter vänta på sig… Asfalten började visa sig förra veckan men nu är det vitt igen – överallt.

2 kommentarer:

Lilla my sa...

Stackar oss... funderade på snöskor idag ;) haha

Funderade på att snöra på löparpjuksen i helgen, men det är väl bara att ställa tillbaka i garderoben. Suck!

Kram Carina

Sofy sa...

När beslutet komme rinifrån så blir det plötsligt lätt! skön känsla, grattis till fantastiska prestationer!