söndag 15 mars 2009

Melodifestivalen 2009

Globen: the place to be 14 mars 2009!
Fullt ös, otrolig stämning och rysningarna började allt som oftast nere i tårna och spred sig snabbt upp till knoppen. Underbart!

Tåget tog mig tiiidigt ner till Stockholm igår morse. Jag var helt ur balans, ont i magen, svagt illamående och seg i pallet. Vaknade med ett ryck i Uppsala och hade sovit bort hela resan... Lyckades få i mig lite frukost, mötte upp Hanna & Kikki på centralen och sen gjorde vi stan en stund. Vårt boende för natten var Hotel Continental och där vilade vi oss en bra stund innan vi piffade, sippade (på skumpa) och gjorde oss redo för kvällen.

The place to be
Tjejligan

Vad funderar Danny över?



Vinnande bidraget


Vi tjoade och tjimmade...
hela kvällen!


Jag kan inte säga att fel låt vann. Hela startfältet var kanon (bortsett från Caroline af Ugglas som har en skaplig låt i fel sammanhang) och trots att jag röstat hejvilt på Sarah Dawn Finer så tycker jag att Marlenas låt är grym. Hon fyllde hela Globen med sin vackra röst. Sen att jag inte hör vad hon sjunger är en annan femma!
Dagen till ära gjorde vi Söder. Det blev många skratt, mycket bus och en och annan shopping också. Vi har gått en hel del (Kikki har stegräknare på mobilen) och det känns i fötterna. Men med humöret på topp och ett konstant flin på läpparna så känns det knappast plågsamt.
Imorrn kör vi igång med matdagboken igen för att kolla om kostvanorna har ändrats sig något på dessa 3 veckor. Har unnat mig lite grann i helgen... vin, lite chips å några klunkar cola. Har ätit riktigt bra mat (fisk med sås och potatis, italiensk sallad, indisk kyckling med ris) och igår kväll när tjejerna gick till McDonalds för att köpa nattmat så stod jag över. Det kändes så bra. För jag var inte sugen! Har fortfarande inte rört en godisbit på 21 dagar/ 3 veckor och är faktiskt så stolt över mig själv att jag måste få skriva om det. För de som känner mig väl vet att jag älskar lösgodis. Är galen i choklad. Njuter av krämig Ben&Jerry-glass. Och det fina är att det inte är någon som helst uppoffring. För då skulle jag aldrig göra det. Så är det...

1 kommentar:

Sofy sa...

Man blir ju alldelees varm av detta inlägg! Vilken härlig resa, vilka härliga vänner, vilken härlig inställning och vilka härliga resultat du gör!!!

Kram