torsdag 19 mars 2009

Var det bara friskluft?!

Tänkte bort träning, svettigt gym och konditionsmaskiner - sånt som egentligen får mig att hoppa högt av glädje. Tänkte istället en morgonpromenad till jobbet och en hem från jobbet.
Tänk att tänkandet kan göra kroppen glad. 40 minuters solig morgonpromenad med avgång från hemmet vid 06:45 och soligare men blötare eftermiddagspromenad hem på ca 45 minuter (eftersom jag tog en genväg över snöhögarna som blev en senväg) gjorde susen så in i baljan blå så nu hoppar jag omkring som ett barn på tivoli. Har just surrat med bästa Emelie och hon kan verkligen konsten att få mig ännu gladare. Så nu har jag energi och längtan till morgondagens pass. Det är sant! I normala fall åker jag till gymmet i ottan, fortsätter till jobbet och jobbar inomhus, sen åker jag hem och är inne hela kvällen. Jag lider brist på frisk luft!! Jag behöver den, som sjutton! Så nu ska jag pallra mig ut och gå lite mer så att livsandarna i själen får sig en dos av sol, tinande snö och massa härlig omgivning :)
Och nej, det är långt ifrån vår här i Sundsvall.... men vackert är det!





Käk dag 25 torsdag

Frukost: Fiberhavregrynsgröt, russin, kanel och mjölk
Mellis: 2 knäckisar med ost, té
Lunch: 1 köttfärsbiff med pasta, gurka
Mellis: 1 blodapelsin
Middag: Kycklingsallad, 1 minibaguette, 1 glas vatten
Efterrätt: Färsk ananas och blodapelsinfruktsallad, kaffe

Inga kommentarer: