måndag 2 mars 2009

Telefonavstämning imorse med bästa Emelie. Kontenta: vi har fått en fin rivstart!
Båda kämpade mot sockerdemoner förra veckan och lyckades stå emot. Jag tror
och vet att matdagboken har varit ett viktigt inslag för att få rätsida på matvanorna som vi är ute efter att förändra. Det är nog även viktigt att poängtera så här tidigt i "projektet" att varken jag eller Emelie är ute efter att gå ner jättemycket i vikt och bli superskinny. Vi vill tappa lite i vikt, trimma kroppen så den både är tränad och ser tränad ut för att må bra!
Veckans viktminskning:
Emelie - 0,7 kg
Erika - 1,4 kg

I lördags utkämpade jag en fight som jag vann storslaget. Vi skulle på middag och värdparet bad oss köpasmågodis. Jag plockade choklad i en påse och hjärtat plockade resten. Tillsammnas blev det 1,5 kg. Whooops! De åt karra för glatta livet där på kvällen, jag stod över. Tack karaktären!
Vaknade imorse - tjock i halsen, ont i huvudet och snorig. Wäck!! Igår började det halsonda så axelpasset fick slopas. Morgonträningen idag strök jag ett tjockt streck över och förmodligen kommer jag vila bort den här begynnande förkylningen. Boooring när jag kommit igång så bra!

Käk dag 7 (söndag)

09:30 Vasaloppsfrukost Fil med osötad müsli, 1½ skiva hembakt grovbröd med ost, ½ glas jordgubb/apelsinjos, 1 kopp jordgubbsté, fruktsallad

13:30 Mellis 1 ägg, 3 finn cris med mosad avokado och tomat, ½ glas nyponsoppa

17:00 Middag Kycklinggryta med ris och grönsaker, vatten.

20:00 Lite nötter

3 kommentarer:

Em Löfgren sa...

bra första vecka! =) well done tjejen!! och bra kämpat med sockersuget, vi ska bli beroendefria!

Em Löfgren sa...

skickar en varm kram! Hoppas du mår super mycket bättre imorgon!!

Anonym sa...

Ni funkar utmärkt som inspirationskällor :o)!