torsdag 12 mars 2009

Var är våren?

Vintern har bjudit på mer snö än jag kunnat drömma om. Träningsväskan innehöll konstant underställ, lager två, skidtights, pjäxor, skidhandskar, mössa och underställsstrumpor. Jag hade glädjen och förmånen att kunna träna inför Tjejvasan på bästa möjliga sätt. Nu är Tjejvasan över. Längdskidåkningen har fått sig en törn och är inte alls lika förtjusande lockande som tidigare men kommer naturligtvis tillbaka nästa säsong. Jag skulle därför vara glad om snön bara försvann och ersattes med bar asfalt, gröna gräsmattor, en himmel så blå och en sol så stor. Med denna natur är det enkelt att plocka fram cykeln för att träna inför Tjejvättern eller snöra på mig löparskorna och ta en tur i skogen. Tror ni att det därför känns något illavarslande när man kliver utanför dörren och det ser ut såhär.....? När får vi vår liksom? I juni?

Bort bort bort!!




Försvinn...


Ge mig!!

1 kommentar:

Sofy sa...

Absolut. Jag ger en high five på det!