onsdag 25 mars 2009

Nu flyter det igen!! Jag har sen den korta dippen förra onsdagen fått till en bra blandning av styrka och vanliga hederliga promenader så nu känner jag att glädjen inför träningspassen är hög. Gött!

Nya idéer
Jag/vi har nu valt att öka vikterna på varje övning, köra fler set men färre repetitioner för att bli starkare i alla kroppsdelar. Vissa av övningarna är det svårt att öka vikter, som tex armhävningar men vi gör vårt yttersta för att hålla oss till planen! Imorse gav vi axlarna vad de tål, rumpan och baksida lår fick sig en rejäl omgång och när vi till slut var framme vid situps med pilatesboll var det stånk, stön och frustningar som gällde. Det är såå skönt att komma igång på morgonen och jag hinner så mycket resten av dagen. Det fick bli dusch, frukost och fix hemma idag då kundbesök stod på schemat hemma i mina nejder.

Morgonens pass 60 min
Ljushopp och ”dans” som uppvärmning 5 min
Militärpress 4*6 10 kg:s hantlar
Frivändning med skivstång 4 * 6
Armhävningar med sidplanka 30 st
Baksida axlar 4*6 7 kg:s hantlar
Utfall 30 st
Marklyft med skivstång 3*10
Situps med pilatesboll 50 st

Det blev ett långt träningspass då vi fick hjälpa varandra vid vissa övningar, såsom militärpressen. Det var skittungt att få upp 20 kilo ovanför huvudet och vid ett tillfälle tappade jag styrseln i högerarmen så den föll i fel vinkel. Otäckt!

Gissa om våren känns långt borta när jag vaknade till synen av -12,9 grader på digitala termometern i taket. Snön ligger vit överallt och det känns snarare som januari än mars just nu. Faktiskt så önskar jag mig en veckas regn och +10 grader så vi får vår och gröna gräsmattor. Till dess trotsar jag kylan och prommar till jobbet i träningsbrallor utan underställ och gympaskor. Jag är tuff! (och rätt kall när jag kommer fram)

Det är segt som kola på kvällarna nu, somnar nästan innan middagen är intagen. Önskar att jag kunde komma i säng tidigare på kvällarna,

Kvällslektyr!

1 kommentar:

Löpning & Livet sa...

Snart ska jag också tvinga ut mig i gymmet och vara lika duktig. snart. :)