måndag 29 oktober 2007

Att vara eller inte vara

Jag åkte dit, planeringen sprack men vad gör det när jag är lycklig ändå?
Tanken var att åka på Friskis och köra kondition men jag vet aldrig från dag till dag hur kroppen ser ut. Idag var en no-good day ur eksem-synpunkt, så jag hoppade helt enkelt över den aktivitet som var planerad och tog en stärkande promenad i höstluften istället och rensade alla tankar som man vill lämna på jobbet och inte ta med sig hem. Somnade sedan sött i soffan med vetevärmaren på magen och vaknade lagom när hjärtat kom hem. Vi åt upp kycklingsalladen som vi gjorde igår, det är verkligen sååå gott!
Har spenderat några timmar i telefonen nu, det är så skönt och givande att ha ett långt samtal med en av sina allra bästa vänner. Det är inte länge kvar till tjejhelgen i Uppsala nu och det ska bli riktigt mysigt. Pyjamaskväll, spadag med träning och julbak står på schemat och det kan vi behöva en mörk månad som november. I år ska jag njuta av november, brukar ha för vana att bli trött och deppig när mörkret sluter sig tätare runt oss och det inte finns någon snö som skiner upp naturen.

Har klarat av en hel dag utan godis. Kom överens med mig själv igår att det blir godisfria veckor nu ett långt tag framöver, vi drar åt svångremmen helt enkelt så ska min kropp bli snyggare fortare. Jag inbillar mig att kromtabletterna redan börjat verka men vad vet jag, kanske finns det fortfarande kvar en gnutta karaktär i själen som håller emot. Något godissug har jag däremot inte känt idag och det är helt fantastiskt!

Vikt: -0,3 kg

Recept på torskgryta
1 paket torskfilé som halvtinas i mikron och skärs i bitar
4 tomater delas i klyftor
1 milda laga lätt
1 stort knippe gräslök
salt
peppar
citron

Lägg torskbitarna i en stekpanna, häll över milda laga lätt och tomaterna. Låt koka upp och koka på svag värme tills torsken är klar och tomaterna har delat sig lite. Tillsätt gräslök, pressa ner citron efter behag, salta och peppra. Serveras med potatis, en stor grönsallad och iskallt vatten.

2 kommentarer:

Anonym sa...

lät som ett gott recept! ska prova! älskar ju fisk men när man kör torsken i ugn har den ju en tendens att bli lite torr och seg =( eller kanske är det jag som gör nåt fel! hmm! fler än jag som gillar milda laga lätt!! hihi! den är så bra!! grattis till din godisfriadag!!

Anonym sa...

Ohh jag har också infört nolltolerans mot godis, var tvungen att dra med kakor, glass, chips och hela rubbet i fallet å nu är det hårda bud fram till jul. Jag undrar varför du käkar krom och vad det har för effekt?
Ha en bra kväll!