fredag 5 oktober 2007

Själavård var det

Jag hittade den perfekta aktiviteten för fredagseftermiddagar och vill nu göra detta till rutin. Det enda som stoppar mig är väl min egen lathet.
Vi har ju den fina förmånen att flexa ut redan 13.30 på fredagar och det finns nog ingen på fabriken(förutom de som jobbar skift) som är kvar längre än de behöver. Jag åkte bort och solade men apparatjävlen man stoppar pengar i räknade fel så istället för 18 minuter fick jag ynka 13,45. Hur schysst är det? Eftersom det är ett drop-in solarie måste man ringa numret som står på dörren till solariet så kommer någon efter en bra stund och hjälper till. Det orkade inte jag idag. Och det var nog bra att jag inte solade längre, för ansiktskanoner på ett höstblekt ansikte gör susen och det hettar faktiskt fortfarande lite grann på kinderna, men jag ser fräsch ut! :)

Sen åkte jag och loppan, min vackra lilla skrothög till bil, bort till Friskis där jag körde igenom kroppen rejält på alla plan. Träningspasset:


  • 20 min löpning, hastighet 8,8 km/h, förbränning 301 kcal, distans 2,6 km

  • Biceps 3*10 22,5 kg + 3*20 5 kg fria vikter

  • Triceps 2*15 17,5 kg + 2*10 4 kg fria vikter

  • Rygg 3*10 20 kg + 2*15 35 kg

  • Bröst 3*10 17,5 kg

  • Axlar 3*10 10 kg

  • Ben 3*10 50 kg

  • 100 situps

For och handlade efter träningspasset och höll på att trilla omkull med korgen vad hungrig jag var så jag tryckte en banan direkt efter att jag packat i kassen :) Får tänka på att ta med mig en frukt som jag kan äta direkt efter passet nästa vecka.


Ikväll har vi ätit kycklingtacos och sett på Idol. Imorrn förmiddag åker vi på SPA och blir borta till på söndag. Packar med träningskläderna för det finns wellness-program där och jag vill så gärna prova på "powerbox". Hoppas sambon är med på noterna, då ska vi boxas och sparkas (på mitsar såklart) och svettas som två små djur. Sen kan vi lägga oss i bubbelpoolen och jag kan senare njuta av en skön pedikyrbehandling. GUD vad skönt det ska bli!! Tillbaka till verkligheten på söndag men vi kommer hem i tid så jag ska nog hinna med en vända på Friskis om kroppen tillåter. Boxning brukar ge rejält med träningsvärk!


Trevlig helg på er alla!!
Lägger upp en njutningsfull höstbild jag tog i förrgår när jag var ute på promm.

Alla årstider har verkligen sin charm.

1 kommentar:

Anonym sa...

härligt tränat tjejen! grynt!! och vad avos jag lir på din spa resa! hopppas du får det underbart!