måndag 22 oktober 2007

Deliscious emliscious

Jag blir alltid så glad när jag kikar in på Emelies blogg, hon verkar ha hur mycket energi som helst! Till träning, till livet, till att göra oss andra bloggare glada, till allt. Jag läser hennes blogg varje dag och visst är det märkligt hur man skaffar sig nya vänner nu för tiden? :) Vi är till och med poolare på facebook hihi. Anyway, jag gillar verkligen när människor sprider energi, skriver om saker som ligger dem varmt om hjärtat och som hjälper andra att bli pushade. Ibland när jag känner mig lite låg och har tappat motivationen behöver jag bara kika in på hennes sida så är leendet tillbaka!

Idag blir det ingen träning. Det ser ut som om någon har gått lös med en fil på händerna (inte filmjölk utan verktyget fil :) och de är fortfarande stela. Jag måste nog sova med kortisonvantar inatt skulle jag tro. Det finns liksom inte en chans att jag ställer in passet imorrn.
Därför slängde jag direkt om till träningskläder efter jobbet och pallrade mig ut på en powerwalk. Jisses vilket underbart tempo och väder. Planen var att gå fram till korsningen och där gå övre vägen tillbaka, en runda på nätta 30 minuter. Istället sa hjärnan "keep on moving", fötterna och benen var inte sena att haka på och det slutade 45 minuter och 5,1 km senare.
Luften var klar, molnen hängde hotfulla över huvudet men vad gjorde det när jag hade pulsen i kroppen och en massa härlig musik i öronen? Jag bytte faktiskt ut träningsmusiken, den dundrande E-type, Rihanna, Kate Ryan, Cascada, La Bouche osv (jo jag har kört lite gamla klassiker =) mot Christian Kjellvander, Takida, HIM, Therapy och Evanescence. Och tro det eller ej, med lugn musik som smeker öronen kan man få upp rejäl takt! Det är nästan mer njutningsfullt än discomusik ibland. Beror på humör men nu har jag varit på "feelgood-musik-humör" ett längre tag.

Och vet ni?
Mitt liv blev så mycket bättre sen jag började träna igen. Var längesen jag kände mig så tillfreds med livet.

Sju sanningar om mig

Är sockerberoende
F.d tävlingsdansare
Har kroniska eksem
Gått från dagbok till blogg
Utan klocka kan jag inte fungera
Drömmer om att starta eget
Har svår dödsångest

Utmanar alla er som läser min blogg att skriva samma saker :)

1 kommentar:

Anonym sa...

men du är väl hur go som helst du! varför kan du inte bo i min stad!? så glad att du uppskattar min blogg (dito kan jag säga om din) och glad att jag lyckas förmedla nånting bra!! nu längtar jag efter att skriva nytt inlägg, för jag fick så mycket inspiration av dig!! thank you! *storakramen*!