söndag 21 oktober 2007

Söndagar i sitt lilla skal

Jag är ett stort fan av söndagar, de är lugna, behagliga och man behöver egentligen inte göra så många knop för det har ju sedan länge varit en vilodag. Söndagar är nog enda dagen på veckan jag inte känner en rastlöshet om jag inte tar mig för något konstigt nog.

Ändå kunde jag inte hålla mig från gymmet, så jag tog en rejält rask promenad - även kallad power walk - bort till Friskis där jag körde ännu ett hårt bicepspass varvat med triceps, axlar, bröst och mage samt lite rygg. Det fick även bli en pw hem från gymmet då mitt ansikte började klia återigen (så less på detta nu!) när svetten torkade/inte rann ner i pannan och ögonen längre. Det är otroligt frustrerande och jag har svårt att lägga fokus på annat än att få bort den kliande känslan. Till slut tog jag kallvatten och baddade i ansiktet, torkade av med papper och då blev det lite bättre.

Passet då..:


  • Cardio: 45 min pw+ 5 min CT + 45 min pw (7,4 km totalt)

  • Biceps: 3*10 22,5 kg, 1*20 6 kg fria vikter, 2*10 12,5 kg skivstång

  • Triceps: 3*20 10,5 kg skivstång

  • Axlar: 3*10 10 kg

  • Bröst: 2*15 15 kg

  • Rygg: 2*15 40 kg

  • Mage: 70 st

Sambon bytte däck på bägge bilarna och sen åt vi kycklingtacos. Nu har jag sett lite teve och ska försöka planera veckan.

Inga kommentarer: