lördag 20 oktober 2007

En helt vanligt lördag

Idag har vi städat. Och städat. Och städat.
Tanken var att jag skulle träna på eftermiddagen men eftersom det kliade så in i helvete sist jag tränade så väntar jag en dag till så eksemen får lägga sig. Istället städade vi köket, jag fejade i skafferiet och i det jag kallar elskåpet (där jag förvarar alla maskiner som måste kopplas till el för att fungera samt tillbehören till dessa elmaskiner, såsom matberedare, våffeljärn, stavmixer, brödrost, bakbunkar osv) och sambon fejade resten. Så rent och fint och snyggt det blev sen!
Nu har vi precis ätit en helstekt oxfilé med persiljesmör, sambal badjak-sås och ugnsstekta grönsaker och potatisar. Alltså grönsaker i ugn är SÅÅÅ gott!! Det bästa är om man tar:
* ½ squash
* ½ röd och ½ gul paprika
* 4 morötter
*2 palsternackor
så delar man allt i strimlor, lägger det på en plåt och sätter in i ugnen på 225 grader i ca 30 minuter. Servera tillsammans med lax, kyckling eller en köttbit.

Snart kommer våra vänner över för att titta på film och äta dessert. Ha en skön lördagskväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken härlig bild på damen:O)
Vad DUKTIGA ni varit - skulle behövt göra detsamma...
hm...
väntar på ett anfall av städiver*trummar med fingrarna*
Må så gott!