lördag 27 oktober 2007

Slö, slapp och likgiltig

Det kan man lätt bli om man glömt träna en dag. Därför är målet med morgondagen att hinna träna ett cardio- och styrkepass innan vi ska iväg och köra gokart.
När vi lagade mat berättade jag om morgondagens planer för mitt hjärta och sa lite i förbifarten att "det är synd att vi inte har hantlar hemma". Tyckte han tittade lite konstigt på mig när han sa att "men du, vi har ju skivstången med vikter vet du väl?". Eh jo, eftersom det var jag som kånkade de där förbaskade vikterna när vi flyttade :) Att jag inte har tänkt på det, snacka om priviligierad. När lusten eller möjligheten att ta sig till gymmet inte finns har jag alla tänkbara möjligheter att träna hemma. Stepbrädan står snällt och väntar på mig under sängen och skivstången är placerad i förrådet med vikterna i fina högar bredvid, redo att användas närhelst jag kan.

Ikväll har det blivit lite Idol, tre avsnitt Heroes - favoritprogrammet ever!! - och lite pistagenötter/godis.

Att helger och speciellt fredagskvällar kan vara så himla sköna! Och det bästa med den här helgen är att vi "får" en timma extra natten till söndag, gött för mig som ska ut och svänga boan på krogen hihi. Just nu är det minusgrader här så jag gissar att det blir varma ytterkläder för att palla promenaden från festen ner till stan. Mössa, vantar och halsduk börjar bli ett måste these days. Ska botanisera i hallbyrån så alla accesiorer finns på plats inför vintern.

Inga kommentarer: