lördag 27 oktober 2007

Höstfräsch lördag

Att sätta upp mål och utmana sig själv är skön sporring till sig själv. Jag har utmanat min kropp till att klara av en sk. "klassiker". Under nästa år kommer jag att svettas i skidspår, kämpa mig över stockar och stenar på en av löpgrenarna, cykla benen av mig och slimma kroppen i vattnet. Det blir en otrolig utmaning för en gammal soffpotatis som mig!

Imorse klev jag upp och begav mig ut på en svettig power walk som planerat. Hämtade skivstången och körde ett styrkepass:

  • Cardio: 30 min pw
  • Triceps: 3*15 10 kg
  • Biceps: 3*15 13 kg
  • Axelflies: 3*15 10 kg skivstång, 3 kg fria vikter
  • Ben: 3*15 18 kg

Nu darrar hela kroppen och skriker efter frukost/brunch. Har inte ätit något och då faller det nästan obefintliga blodsockret ännu lägre. Så jag ska ladda men en ordentlig måltid nu inför dagen, blir gokart om några timmar. Weeeiii!

Inga kommentarer: