torsdag 4 oktober 2007

Kvinnlig karaktär

Det är konstigt hur fröken karaktär kan inverka så mycket på hjärnan och sinnet. Vågen är hennes konstanta följeslagare men samtida fiende. När vågen pekar nedåt borde det vara en morot till att fortsätta den bra banan med god nyttig mat och mycket motion. Istället köps det hem pizza, hamburgare, äts godis titt som tätt och glass i små glas är gott till kvällsfika istället för en nyttig milkshake eller en frukt. Så länge de digitala siffrorna inte rör sig så mycket uppåt kan man ju äta, för jag blir inte fetare. Eller?

Det är ett helt vrickat tänk eftersom målet är att bli många kilo lättare och få en vältränad kropp. Ja, jag har minskat i centimeter på många ställen och kläder sitter lösare. Jag motionerar mycket mer än jag gjort förut och mår bra av det så jag kommer inte bli en soffpotatis igen, that's for sure! Men jag blir bara så trött på djävulen i hjärnan som sitter där med sitt stora sockerbehov och bara skriker "choklad" så fort jag vaknar. Hatar hatar hatar.
Vill jag se ut såhär?












Öh, lätt svar. NEJ!

Ska jag då äta:









i tid och otid?
MEN NEJ blir även svaret på den frågan.
Det är nog med slafs och tjafs och onyttig mat och slappa rutiner.
Får man svära så säger jag:
Va fan håller jag på med??

Såg "Du är vad du äter" nyss. Bläääääääää vad korv innehåller mycket skit!
Kom fram till bra regler för fortsatta måltider:

  • Korv endast en gång i månaden
  • Sluta äta torsk eftersom fisken är utrotningshotad
  • Äta mer grönsaker till middagen som tex. kokt broccoli
    På lunchen består halva tallriken av bara grönsaker
  • Rensa ur skafferiet en gång för alla. Sådant "gott" som jag måste behålla
    både för sambons och för min egen skull (bakning osv) ställer jag på hyllan längst upp i skafferiet.
  • Börja varje morgon med ett glas ljummet vatten (uppvärmt i vattenkokare, inte taget direkt ur kranen. Det innehåller alldeles för mycket metaller och är absolut inte nyttigt för kroppen).
  • Njuta av varje sekunds träning.

Idag blev det riktig vilodag från allt vad motion heter. Ögonlocken började hänga lagom efter lunch och sen kom de aldrig upp igen. Jag åkte helt sonika hem och la mig på hela ryggen direkt efter jobbet, somnade och sov väldigt skönt. Det behövdes definitivt!

Imorrn slutar jag som vanligt strax efter lunch och eftersom varken sambon eller någon av mina vänner har så bra arbetstider *skryt skryt* så har jag tyckt att fredagseftermiddagarna har blivit lite långtråkiga. Nu har jag ju det perfekta upplägget för att slippa de tankarna:
själavård. På schemat imorgon står solning och efterföljande träningspass på Friskis. Sen kan jag åka hem och duscha, handla för kvällen och med gott samvete och fräsch genomsvettad kropp sätta mig i soffan för att avnjuta helgen.

1 kommentar:

Anonym sa...

har tyvä'rr oxå en tendens att regarea knäppt när jag går ner i vikt, vill då ha godis och tanken kommer "jag går ner i vikt jag kan äta vad jag vill" knäppt som fan! men varenda gång får jag försöka mota bort tanken! bort bort bort!!