torsdag 25 oktober 2007

Dränkt katt

Det blir lite snurrigt för mig att försöka få ihop träningen när jag tränar söndag och hoppar över måndag. Hela veckan blir liksom som ett enda kaos :) I tisdags var det ju fullt ös på både mig och Camilla på gymmet så planen var att det skulle bli samma idag. Jag flexade ut tidigare och åkte bort till Friskis. Målet var konditionsträning, något jag känner har blivit lite lidande på senare tid. Det räcker inte med 20 minuter på stepmaskinen för att höja förbränningen och få en mer trimmad kropp, jag måste verkligen toppa! Jag var jättenöjd med mig själv när jag avslutade träningen på darriga ben, genomblöt som en dränkt katt och skönt tom i huvudet. Är det förresten bara jag som svettas sjukt mycket? När jag kör cardio sprutar svetten om mig, det droppar ner på kläder och hela håret ser duschat ut. Jag får stora fläckar på baksida lår och t-shirten kan man vrida ur. Det är superskönt men lite jobbigt ibland när den salta vätskan rinner in i ögonen så linserna svider :)
Har hållt mig ifrån synligt socker hela dagen och det känns mycket bra. Sambon åker iväg och spelar squash om en liten stund och då gäller det att hålla fingrarna i styr. Jag har lättare att småäta onyttigheter när jag är ensam...

Dagens träning
  • Cardio: 10 min löpning + 10 min CT + 10 min SM + 5 min cykel + 10 min PW löpband
    totalt 400 kcal
  • Triceps: 3*20 20 kg
  • Biceps: 3*10 12,5 kg skivstång, 1*10 6 kg:s hantlar
  • Axlar: 2*15 10 kg
  • Rygg: 2*15 40 kg
  • Mage: 2*15 17,5 kg

Låg på energi tog jag en banan när jag kom hem, för jag hade inte ätit något sen fikat kl 14 och då blev det en blodapelsin. Orkade inte äta så mycket sen så jag käkade fiberhavregrynsgröt till middag och känner mig slut som lindansare nu :) Ska lägga mig i soffan med filt och vetevärmare och se på teve. När älskot kommer hem blir det till att mumsa på färska hallon/björnbär och passionsfrukt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Duktigt tränat! Jag är från Östersund men bor numera i Västerås.

Anonym sa...

jaha. Kommer egentligen från en håla 7 mil utanför.... Fast bodde i östersund under gymnasiet. Vad läste du där?
Här läser jag ett program som heter International Business Management. Ekonomi men på engelska och internationellt inriktat. Trivs jättebra med det. är inne på tredje året av vad jag tror blir 5.

Anonym sa...

oj vad du ändrat din blogg!! kände knappt igen mig när jag klev in! =) sntggy! =)

Anonym sa...

Ja där ser man. Världen är allt bra liten!