onsdag 31 oktober 2007

Rensar

När livsstilen och kosthållningen förändras så får det flera bieffekter. Hemmet blir renare, saker står där de bör stå, papper sorteras in i pärmar, kläderna hänger i fina rader i garderoben och kroppen känns urstädad.
Underbart att det kan ta sådan vändning och framförallt, att hjärtat mitt verkar följa med på noterna utan klagomål. Han plockar och fixar och städar och donar. Fick en fin komplimang om det av mamma igår, hon sa ”har ni alltid såhär rent och fint?”. Vad ska man svara? Nej, det är först nu på senare tid, innan var vi helt från vettet lortiga av oss :) Riktigt så illa har det aldrig varit, däremot är vi slarvmaja och slarvpelle AB!

Idag står träning på schemat. Ska prova på ett nytt konditionspass men utesluta cyklingen den här gången, vill inte dö av uttråkning haha. Slopar nog det mesta av styrketräningen till förmån för pulshöjande aktivitet. När jag tränar direkt efter jobbet har jag mindre energi än efter middagen, vilket gör att jag väljer en aktivitet och kör den fullt ut istället för att hafsa på alla stationer.

Vi fick ju lön förra veckan och jag lyckades göra av med 600 kr på bara en timma :) Det blev ny bronzing powder, puderborste, lösnaglar, borste, hårsnoddar, pennvässare till kajal/eyeliner och en svart kjol från H&M. I september investerade jag i en höstjacka och ett par stövletter men denna månad är det annat som står på tapeten:
* Vinterjacka
* Vinterskor
* Kofta – gärna två, en grå och en svart
* Toppar
* Svart pennkjol/kjol med hängslen
* Tjocka strumpbyxor

Jag har gått in mina baggybrallor nu och börjar ledsna lite på ”sunkstilen” så nu vill jag ha kjol eller snygga cityshorts på jobbet med snygga mönstrade strumpbyxor under. Åh, nu vill jag vara hemma i helgen så jag har möjlighet att shoppa hihi. Skämt å sido, till veckan finns det plenty of time för den aktiviteten.

Dagens mat
Frukost: A-fil, hallon/björnbär/passionsfrukt, knäckis med skinka och tomat, te
Mellis: Te och en mjukis
Lunch: Potatisbullar med bacon, sylt och massa sallad/grönsaker
Mellis: Frukt
Middag: Tacopaj & guacamole

Träning

  • Cardio: 10 min löpning + 10 min CT + 10 min SM + 15 min intervall löpband
  • Triceps: 3*15 22,5 kg
  • Biceps: 3*10 22,5 kg + 3*10 12,5 kg skivstång
  • Mage: 2*15

Trött och slut på energi blev jag, men nu ska jag, hjärtat och vetevärmaren se ett avsnitt vänner och mysa. Imorrn får vi helg!!!! Weeeeiiii...

Inga kommentarer: