tisdag 23 oktober 2007

Man lär så länge man lever

Ännu en fet-tjock dag. Usch, den känslan kan bara ett mördarpass på gymmet ta bort faktiskt och tro det eller ej, jag känner mig inte lika fet-tjock längre.
Idag har jag lärt mig en hel del om min kropp. Saker jag egentligen vet innerst inne men som jag inte plockat fram och anammat.
Jag stretchar tex. väldigt sällan efter ett pass för jag får knappt aldrig träningsvärk och då ser jag det som tidsödande att stå och dra och töja i muskler när jag istället kan börna hem. Däremot stretchar jag varje aktiv muskelgrupp efter varje set. Idag stretchade jag bröstmusklerna efter ordination från massören och det ska väl hjälpa mot min dåliga hållning och taskiga rygg hoppas jag, till viss del i alla fall.
Något annat jag förändrade var hur jag utförde övningarna. Som person är jag energisk, saker ska gå snabbt men ändå bli rätt. Träningen kan ibland bli lite tokig då jag lastar på skitmycket vikter för att jag vill att träningen ska gå framåt samtidigt som min hållning och min position kanske är knäpp som bara den och andra muskler än just dem jag avsett att träna får jobba extra. Därför provade jag idag andra sätt att träna olika muskelgrupper på och tog det mycket lugnare, mer metodiskt och sänkte vikten en aning för att istället göra rätt och känna mjölksyran komma. Och vilken kontakt jag fick med musklerna sen!! Nu har jag helt klart en tricepsfavorit.
Det blev ett riktigt hårt pass och jag skakade i både armar och ben när jag åkte hem. Sen att Camilla gav mig ett ordentligt skrattanfall så jag höll på att förgås gjorde ju inte passet sämre direkt :)

Dagens träning
  • Cardio: 5 min intervall löpband hast 7,1 km/10,0 km + 15 min CT
  • Triceps: 3*15 20 kg
  • Biceps: 4*15 12,5 kg skivstång
  • Rygg: 2*15 20 kg + 2*15 40 kg
  • Axlar: 2*15 10 kg
  • Bröst: 3*15 15 kg
  • Benpress: 2*20 30 kg
  • Mage: 2*20 17,5 kg

Nästa vecka lägger vi in ett pass där vi bara kommer att köra kondition. Underbart!

1 kommentar:

Anonym sa...

vet hur du menar, jag har oxå en tendens att stirra mig blind på siffrorna på vikterna och vill ha tyngre! fast jag försöker tänka allt mer på teknik och precision, man vill ju bygga upp kroppen inte förstöra den! =)