onsdag 12 september 2007

Fet-tjock

Jag skrev ju i gårdagens inlägg om äckeltankarna som våldtog min hjärna. Idag har jag känt mig fet-tjock. Vågen visade att det inte hänt några underverk och jag blev otroligt missnöjd när jag misslyckats med att nå delmål 1 som var 61,5 kg. Blä. Vågen visade istället 62,5 kg. +0,2 sen förra veckan. Pissblä. Undanflykter finns inte. Väger muskler verkligen mer än fett?

Trots hemska tankar, jobbiga känslor och en mage totalt i uppror åkte jag till Friskis för att göra ett tappert försök. Efter 20 minuters konstant joggande på löpbandet var jag på väg att kräkas. Vilade ett slag och tränade sen biceps, triceps, rygg och mage. Det var jobbigt på alla sätt och vis för jag svettades som en galning och hade lite magknip. MEN jag har faktiskt aldrig känt mig så lätt i kroppen efter något pass som jag gjorde efter detta. Alla dumma tankar var som bortblåst, magen slutade bråka och jag var skönt trött. Jag hade till och med tagit personligt rekord på löpbandet. 20 minuter. Det är länge för att vara jag. Pressade mig til the end. Och jag fullkomligt älskar känslan av att komma hem helt utschasad, ta en dusch och slå ner rumpan i soffan med ett leende på läpparna. Jag fixade det.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ett ouppnått mål innebär inte att du misslyckats, utan innebär bara att du inte lyckats ÄN!! Kämpa på! Detta var bara ett delmål.. ta nya tag nu och satsa ännu mer på det riktiga målet och nästa delmål!! Grymt bra gjort att springa 20 min då du slog ditt gamla rekord med ganska mycket!! :D

Anonym sa...

1.Ja muskler väger mer än fett! 2. mät dig istället för att väga dig om du inte tycker att vågen verkar spegla verkligheten! 3. Jag vet preciiiis hur du känner dig, ibland känner man sig fet och svullen =( 4. Det positiva är att det vänder! I promise! Du märkte ju det efter ditt pass! skönt skönt! 5. DU FIXADE DET!! HURRA! =)

Anonym sa...

Vad kul att du tog rekord p löpbandet... Jag ska själva försöka mig på en stund i eftermiddag. Och alla känner sig tjocka ibland. Som tur är så väger muskler mer än fett. Du får trösta dig med det!