söndag 2 september 2007

Sluttränat

Jag blev rätt frustrerad idag. Har någon av er problem med era benhinnor? Mina har strulat sen jag var 15 år och det är oftast samma procedur gång på gång. I början av träningen går det bra, sen när jag väl har kommit igång och känner att det ger mig mycket energi, jag blir pigg och får motivation - då kommer bakslaget. Vid varje promenad bränner det som eld på framsidan av benen. Ibland bara kortare sträckor tills benen värmts upp, men så var inte fallet idag. När jag gått i 20 minuter och smärtan fortfarande inte avtagit tappade jag modet. Jag försökte ändå pinna på i samma takt, röra på foten när jag lyfte den för att stretcha benhinnan men utan resultat. Det slutade med att jag fick förkorta rundan till mitt stora förtret. Förra hösten är jag prommade som mest hade jag samma problem. Då sov jag med ett lager salva struken på vardera ben och benvärmare på det. Inte ens det hjälpte. Ibland fungerar det att börja promenaden med att gå långsamt för att bygga upp en värme på benen för att sedan accelerera farten, men vid vissa tillfällen är inte ens detta ett bra knep.

Imorgon vilar jag från promenaden och kör konditionsträning på gymmet istället, på en maskin som inte påverkar framsida ben så mycket. Hoppas det har gått till sig till tisdag då jag planerat att vara utomhus för mina träningsaktiviteter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag har haft problem med benhinnorna väldigt länge under mina yngre dagar. Rekomendationerna jag fick om jag ville motinera var främst cykel och det fungerade bra, kompletterade med zon ell erliknande p kvällarna för att få bort inflammationen. Hoppas det blir bättre