måndag 24 september 2007

Virrpanna AB

Idag skulle vi ha ätit kantarell- och spenatlasagne men det fanns inga kantareller på Willys så jag köpte färsk kycklingfilé istället så vi skulle kunna äta Chicken Tomato Balti. Det var bara så att kycklingen blev kvar på jobbet så jag fick stanna till på Konsum efter promenaden och köpa korv. Det blev stuvade makaroner och korv till middag :)

Jag är så otroligt nyfiken på hur en dag i ert liv ser ut så ni som vill anta utmaningen, beskriv gärna hur en vanlig dag ser ut för er!

Såhär kan en dag i mitt liv se ut:

06:00 Alarmet på mobilen sätter igång att tjuta. Är jag pigg kliver jag upp med en gång, är jag trött snoozar jag några minuter till.

06:15 Slår på vatten i en kastrull och lägger i ett ägg som får koka medan jag gör mina morgonbestyr.

06:30 Äter frukost bestående av en tallrik fil med rågfras, ett glas Tropicanajuice och ett hårdkokt ägg.

07:00 Anländer till jobbet.

09:00 Morgonfika. En smörgås och en kopp thé.

12:00 Lunch i matsalen. Alltid mycket grönt och alltid ett glas vatten till maten.

14:00 Eftermiddagsfika. En kopp thé och/eller en frukt.

16:00 Lämnar arbetet för dagen och åker hemåt. Lagar mat, tvättar lite och plockar undan.

17:30 Sambon kommer hem och vi äter middag tillsammans.

18:20 Hämtar upp min kära vän för ett pass på gymmet.

19:50 - 20:00 Kommer hem och tar en välbehövlig dusch!

20:15 Ser på Idol och dricker en milkshake

21:00 Ser på Heroes

22:00 Ser Close to home eller bloggar och surfar

23:30 Nu hägrar den underbara sängen!

Hur gör ni?

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, vad lasangen låter god! finns det recept kanske? ;)