tisdag 11 september 2007

Förvånad äckeldag

Idag har varit en såndär jaghatarminavalkarochkinderochserutsomenplufsigkossa-dag. Det toppade jag med en brownie. Johodå, det är helt och riktigt sant. Mina två vänner dök förbi till säsongsavslutningen av Gilmore med ett paket kokosbollar och ett paket brownies. Och browniesarna låg där i sin stora låda, sträckte ut sina händer och ropade likt dimman i Ronja Rövardotter "kooooom, kooooom". Min hjärna samarbetade inte det minsta med hjärtat så jag drogs in och slukade allt! Ångrar mig tyvärr inte det minsta. Jag kommer inte börja fuska på veckorna. Men jag ångrar mig ändå inte. Att falla tillbaka, att fela - det är mänskligt. Jag förväntar mig inte en spikrak resa ända ner till 50-kilosstrecket. Mitt liv är en berg-och dalbana och det kommer nog även viktresan att vara. Men eftersom jag själv styr tåget mot en lättare kropp så vill jag förstås gira för de godsaker som kommer att landa på spåret efter vägen. Tåget kommer att spåra ur ett antal gånger, för att kanske dyka ner i en djup dal och sedan strävsamt tuffa upp på toppen igen.

Jag blev förvånad, arg och ilsken idag. Mest besviken. En av de bloggar jag följer fick ett abrupt slut. Jag som är tokmotståndare till allt vad droger heter gillade inte alls tilltaget. Huvva, nu åker hon bort från länklistan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

tänk inte på det som ett återfall, eller misstag, eller att du fallit tillbaka eller felat. se det istället som "igår åt jag onyttigt men idag gör jag det inte"! idag är en annan dag! =)

Anonym sa...

Nää vägen mot målvikt kommer inte att vara spikrak. Det är lika bra att inse. Men å andra sidan. Vad gör några brownisar i det stora hela. Det är bara att köra vidare. Du är på väg. Har du bara målet i sikte så kommer du dit!!
Det fixar du lätt! =)
Ha en bra dag!!

Anonym sa...

Det är konstigt det där... jag gör på rpecis samma sätt. De dagar jag känner mig extra tjock och eländig så vill jag äta godis och annan gotta vilket egentligen bara gör det hela ännu värre...

Anonym sa...

Alla gör vi "misstag" och har motgångar.. men jättebra att du ser positivt på det och kämpar vidare!! Det där med Lindas blogg var inge kul.. har följt henne i några månader och hon har verkligen varit en förebild.. Väntar på att bloggen ska komma upp igen och att hon förklarar allting precis som det är.. Aja vi får se vad som händer, tråkigt är det iaf!