lördag 1 september 2007

Träningsmaraton

Jag har förvandlats till en person jag tycker om, men jag är rädd att det bara är tillfälligt. Därför har jag bett min sambo peppa mig så mycket han bara kan för att jag inte ska falla tillbaka till lat-träsket. Som situationen ser ut nu prioriterar jag träning före allt annat, före middagen, soffan, boken, datorn. Den energin som träningen ger kan inget utom kärlek ge. Och kärlek har jag i överflöd från underbara älskade. Man kan säga att mitt liv just nu består av två stora energidepåer - träning och kärlek. När dessa två ingredienser blandas och värms i ugn uppstår livsglädje.

Har efter frukost avverkat en timmas rask promenad med sambon i vacker skogsnatur. När hans telefon ringde slog jag igång mp3:n och skaffade mer styrka :) Musik i kombination med promenad och en sambo är härligt!
Jag ska alldeles snart åka och hämta upp mitt träningssällskap och bege mig till en svettig träningslokal a la Friskis.

1 kommentar:

Anonym sa...

härlit att läsa om sådan livsglädje! så viktigt att hitta den!! och att man prioriterar träningen därför att man VILL därför att den får en att må SÅ BRA! =) Härligt!