onsdag 26 september 2007

Inspiration

Har just haft mitt teveserie-marathon, Idol följt av Heroes avslutas med Close to home. Nu har jag surfat runt lite för att hitta inspiration till nästa veckas frisörbesök. Mitt hår är slitet, utväxten hemsk och färgen allt annat än glansig. Jag föddes utan hår men när det väl började växa ut så blev det kritvitt änglahår i små lockar över hela hjässan. På äldre dagar har det mattats av till en vacker råttfärgad ton. Vissa kallar det guldblond men jag väljer att säga råttfärgad för jag kan inte se någon som helst guldfärg i håret.

Sist jag klippte mig var i augusti inför ett bröllop. Då hade jag inte varit till frissan sen i mars och hon såg på mig med lite lätt uppgivenhet i ögonen (med all rätt). Flera centimeter kapades men vi la aldrig i någon färg då mitt hår bleks av solen på sommaren och blir sådär blondt som jag vill att det ska vara när man är brun.



Nu nalkas höst och vinter, jag är less på att konstant gå omkring med min blonda kalufs och samma frisyr så jag har bestämt mig för att göra något radikalt. Jag kommer att klippa lugg, eftersom jag tyvärr har plattat sönder en del av den långa lugg jag en gång hade och den är nu längre på vissa ställen och precis nedanför ögonen vid benan. Supersnyggt eller hur? :)

Har även som plan att färga håret mörkt och lägga i ljusa slingor, men vill absolut inte att det ska vara randigt så jag tar med mig en bild för säkerhets skull!

Såhär vill jag att slutresultatet ska se ut (bortse från längden på håret och ansiktet såklart :)
















(bilden är lånad från http://www.spaze.nu/)

2 kommentarer:

Anonym sa...

kanonsnygg frilla =) skulle också behöva kapa till håret i nån form av frisyr nu ;)

Anonym sa...

Hoppas det blev bra! :)