tisdag 4 september 2007

Koma

Planen att gå en powerwalk efter jobbet gick totalt i stöpet. Jag tog mig hem, fixade mat - en jättenyttig rotsakssoppa gjord på kålrot, palsternacka, morötter, potatis, lök, buljong och skinka som serverades med vitlöksbröd gjord på olja, vitlök och örtsalt - och somnade som ett barn i soffan. En och en halv timma senare vaknade jag till liv, helt mör. Jag tror att en vilodag var helt på sin plats. Det kommer nog lite efter nu, att jag satt igång träningen ordentligt, att slaggprodukterna är på väg ur kroppen och det är nu jag ramlar baklänges av trötthet. Jag tar emot mig med armarna och reser mig upp, för imorrn är en ny dag och då vankas träning!

Vet ni vet ni vet ni? Det bjöds på äppelpaj på jobbet idag, med såndär härligt fluffig marsansås till. Två pajer stod uppdukade i fikarummet, alla försåg sig med en varsin bit. Det luktade gudomligt, snålvattnet började rinna. Jag gick därifrån 30 minuter senare med en deciliter varmt thé i magen. Ingen äppelpajbit slank ner. För jag ska bli slank :)

Nu, Gilmore!
------------------------------------------------------------------
Har förberett marinaden till kycklingen nu så den står i kylen och väntar på att bli stekt imorgon. Längtar redan, det är min absoluta favoriträtt!
Hm...vägning imorrn. Jag är nervös. Larvigt men sant. Hoppas på det bästa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

good job med äppelpajen! grymt svårt att stå emot sånt som luktar guuudomligt!! men visst kändes det bra efteråt!?!? =)

Anonym sa...

Vad duktig du är!! Visst är det jobbigt när andra äter nåt som är så gott och man själv inte "får"?? Fast man är bra stolt när man klarat av att låta bli! :)