tisdag 25 september 2007

One step further

Det börjar nästan låta som att jag har hundra undanflykter på lager för att slippa träna, när hela jag egentligen skriker efter att få ställa mig på löpbandet i gymlokalen och känna svettdropparna rinna från pannan, ner för kinderna, en del leta sig in bakom örat och riktigt se i spegeln hur håret blir mer och mer blött ju längre jag springer. Jag vill ha känslan av total utmattning, känna benen darra och hjärtat slå fler slag än vilopuls. När armarna skakar, magen slår bakut och bröstmusklerna inte orkar en enda repetition till, då är jag fullständigt nöjd.

Men idag blev det heller ingen träning, jag lät de slemlösande pillren verka i kroppen, tog en puff med bricanyl och sprutade in lite spray i näsan för att ta bort det värsta.

Imorgon däremot damer och herrar, då är det Friskis som gäller och inget kan hålla mig därifrån! En timma innan tänker jag ta en noskapin och en bromhexin för att förebygga eventuell hostattack, sen är det bara till att lägga i högsta växeln och låta kroppen arbeta.


Innan middagen tog jag och sambon oss ut på en välbehövlig promenad. Det var riktigt tufft att klättra upp för backarna och jag flämtade som en padda. Eftersom jag varit seg och risig i en veckan nu så packade jag på mig mer kläder än jag egentligen behövde eftersom det var 16 grader när vi gav oss iväg, vilket gjorde mig ännu mer varm när pulsen steg.
Vi handlade lite snabbt på ICA och då sjönk blodsockret som en tung sten ner i skosulorna och vi snabbade oss hem för att göra i ordning middag.
Det var länge sen mat smakade så bra vill jag lova!
Nu har vi sett Idol och jag har 4 favoriter;
* Anastasia
* Patrizia
* Amanda
* Marie
Har lite svårt för Marie efter Big Brother men ger henne en chans ändå eftersom hon sjunger helt sjukt underbart. Å Patrizias framträdande, jag säger bara "hallelujah moment" :))

1 kommentar:

Anonym sa...

du får inte ha så varmt omkring dig, då stiger febern. sov kallt, hur drygt det än är :) itner iskyla, men du fattar ;) hoppas du mår bättre snart!