onsdag 26 september 2007

Vackert är bara förnamnet för hur naturen bör beskrivas nu.

Luften är underbart klar och lungorna fylls av nytt syre. Det blev en promenad även idag
efter middagen. Vi tog ungefär samma runda som vi brukar - upp för alla backar tills andan sitter fast med klister i halsgropen och benen är möra, sen in i skogen på mysiga stigar för att återvända hemåt. Substitut för Friskis, eftersom jag hostat mig halvt fördärvad idag och snoret har runnit som aldrig förr. Däremot happy news om the never ending story om min förkylning:
Nu har hostan börjat släppa, jag är inte lika tjock i näsan längre och hesheten har börjat försvinna. Jag kanske blir frisk trots allt - mycket tack vare Bricanyl!


Nu går solen ner för kvällen, det är ordentligt mörkt utanför fönstret men himlens färger lyser upp horisonten. Dax att studsa upp i soffan och se Idol och Heroes tillsammans med sambon och en varsin kopp thé med honung.

Inga kommentarer: