måndag 10 september 2007

Tjänsteresa

Har haft en dag full av frestelser. Att resa bort med vilket fordin som helst har för mig alltid varit förknippat med mysigt resgodis, en bra pocketbok som jag läser uppkurad där jag sitter.
Idag var vi till Sthlm på tjänsteresa. Frukosten på planet var nyttig as hell så jag slukade alltihop! Sen när vi skulle äta lunch blev det McDonalds. Jag äter alltid en McFeastmeny med McFeastdip och en vanlig cola. Vet ni vet ni vet ni? Idag åt jag en McFeast Fullkorn med en sidesalad och en mineralvatten. Yammie! Och mätt blev jag med, även om jag inte orkade hela hamburgaren. Sen när vi skulle flyga hem köpte jag äppelchips, 1% fett, bara för att prova. Blä.
De slängde jag och åt inget mer. Har just ätit en Masala Kyckling med quinoasallad och är jätteskönt mätt. Lite tandborstning på det och jag är redo för gymmet!! Jag tycker själv att jag har haft en bra måndag ur matsynpunkt. Vad tycker ni? Har jag ätit något som ni aldrig skulle ha valt? Vad hade ni tagit för alternativ på McDonalds? Jag är nyyfiiiiken :)

----------------------------------------------------------------------------------------
Puh! Idag var om något den jobbigaste dagen ever på Friskis. Jag satte press på mig själv och fixade 14 minuter på löpbandet. Jag har aldrig orkat jogga så länge i ett svep någonsin. Det låter skitlarvigt för utomstående men för mig är det en bravad. Gå kan jag göra hur långt som helst i princip, men jogga är inte min grej. Förrän nu. Fettförbränning vettni :)
I övrigt ska jag sätta mig i soffan med Pauluns bok om näringslära och suga i mig lite information.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha vilken rolig dröm du hade!! =)

Du, säg inte att det du gjorde skulle vara skitlarvigt, en bravad är en bravad och de ser olika ut fö alla! var stolt över ditt rekord istället!, vad gäller mcdonalds vet jag inte vad jag hade valt, tycker inte om deras mat, men ditt alternativ lät betyligt bättre än den traditionella mcdonalds maten!

Anonym sa...

Starkt jobbat!!! Jag vet precis hur det är med löpningen. Jag var jättestolt när jag klarade 2 km första gången vilket tog 12 min.. sen har jag tagit lite till, och lite till, nu har jag klarat en hel mil :) Det kommer du också göra om du kämpar på! :) Och bra att du valde ett bättre alternativ på McDonalds! Har inte käkat där på de senaste typ 5 månaderna.. men innan dess åt jag McFeast fullkorn, den är faktiskt rätt så god! :) Grymt jobbat på löpbandet, var STOLT! :)